Monday, November 23, 2009

Suria KLCC - The Mines - Jusco Equine



Haa.. berdasarkan tajuk di atas, ketiga-tiga shopping kompleks tu merupa port aku masa dulu, tak lama lepas tu, dan sekarang. Aku dah hampir 6 tahun menetap di seri kembangan dari bujang sampai lah dah berkahwin.. Life pun dah berubah, begitu juga dengan pegi ke shopping kompleks.. berubah mengikut keadaan dan tujuan.

Depan kolam (eee.. encem nyer dia...)


Bila difikirkan kembali, dulu dalam tahun 2003 aku ngan boypren aku(Razman,suami aku sekarang) wekend2 selalu pegi dating kat KLCC. Perjalanan nak ke KLCC tu pun agak leceh sket, tapi nak jupe buah hati punya pasal kan.. Dari rumah naik kapchai aku, pastuh parking moto, naik LRT then jupe Razman kat Pudu Raya, pastuh kitaorg naik tren Putra ke KLCC.. Time tu manusia punya la crowded sampai betolak2 dalam tren, yg terkepit kat pintu tren pun ada.


Front KLCC

Lepak di Taman KLCC


Biasanya kitaorg pegi KLCC untuk tengok wayang, melepak depan kolam air, tengok2 orang bla bla bla sampai le ke petang.. Yang tak best nyer ada banyak warga asing disana yang jakon2 dan riuh rendah jadiknyer..



Berbeza pulak lepas tu.. sekitar tahun 2006 kitaorg lebih selesa dating kat The Mines jer.. Dekat dan jimat. Tak perlu naik tren, takder crowded.. Entertaiment pun banyak.. Bowling, Karaoke, TGV, IT city, dan lain2...kenapa la tak terfikir sebelum tu.. The Mines nie cantik dan ada tasik dalam dia.. huhu

inside The Mines - shopping fair


Us, dating at Mcd The Mines while waiting for movie




Dan sekarang nie bila dah kawin tempat pilihan aku pada waktu cuti, ialah di Jusco taman Equine.. takder entertaiment pun.. karaoke, wayang sume takder. Tapi ianya cukup selesa untuk bersantai2 sambil membeli belah.. Dekat, nak parking senang, orang tak ramai.. senang nak bawak anak..

Jusco Taman Equine


Nie kak long aku.. teman dia shopping kat jusco.. (gamba curi nih hehe)


Aku paling suka pegi La Boheme.. sebuah kedai roti yg terdapat kat Jusco..
Ada bermacam2 bakery disana.. ewah2..


Kalau dah asyik pegi Jusco jer.. kene la ada J card. Berbaloi la ada J card nie.. dapat diskaun speselly bila J card day.. Mula2 dulu aku malas nak buat J card nie, tapi, tiap2 kali aku beli barang mesti budak cashier tu tanya "J card ada kak?" aku letih tengok kat bebudak cashier tu asik tanya khabar J card jer, so aku buat la J card.. Now sebelum diaorg tanya, aku hulur J card nie dulu.. heheh

Adalah wajib setiap cashier tanya "J card ada?"pada customer -info~ Mohd Yunus,ex-sales consultan Jusco.

J card


Shopping at Jusco....Ini masa zaman tunang-tunangan..
muka ada tensen-tensen sket ..ekeke


Fish Spa.. aku pregnant 6 bulan masa tu...huhu



KESIMPULANNYA....

setiap tempat yang kita pegi mesti ada sebab dan tujuan..
sekian terima kasih,,.



No comments: